• home_header

تعریف تبلیغات

  • تاریخ : ۱۳۹۵/۰۸/۰۷
  • |
  • دسته : تبلیغات
  • |
  • نوشته شده توسط: سعید صمدی

تبلیغات :

برای تبلیغات تعریف های مختلفی وجود دارد.

1- هرگونه حرفه یا فعالیت و اقدامی که به وسیله تولید اطلاعات، سعی در افزایش فروش یک کالا یا محصول کنیم.
2-تبلیغات یعنی ابلاغ یک پیام از طریق یک رسانه به گروهی معین، با صرف هزینه و در یک رابطه غیر شخصی.

مفهوم تبلیغات بطور عجیبی با بازاریابی آمیخته است. تبلیغات جزئی از فرآیند بازاریابی یک محصول و یا خدمت بشمار می رود.

به بیان ساده می توان گفت تبلیغات یعنی رساندن یک پیام در مورد محصول و یا یک خدمت از طریق رسانه های مختلف برای متقاعد کردن مخاطبان بالقوه برای خرید آن محصول و یا خدمت. در تبلیغات معمولاً اهداف متفاوتی دنبال می شود که در زیر به بخشی از آنها اشاره می کنیم:

آگاهی مشتریان در مورد محصولات و یا خدمات جدید

آگاه کردن مشتریان از طرز کار و یا قیمت جدید یک محصول

ایجاد تصویری روشن و قدرتمند از کسب و کار ترغیب مشتریان به خرید محصول

تشویق مشتری برای اتخاذ تصمیم خرید فوری محصول و یا خدمت و …

از دیدگاه جایگاه تبلیغات در مقایسه با بازاریابی، می توان تبلیغات را زیر مجموعه بازاریابی و در کنار ابزارهای دیگر آن از جمله روابط عمومی، پیشبرد فروش، فروش شخصی و بازاریابی مستقیم دانست. تبلیغات بیشتر بر روان مشتری برای ترجیح دادن یک برند خاص تمرکز دارد و بازاریابی بر کل فرآیند اعم از تبلیغات، فروش، توزیع و … احاطه دارد.

© تمامی حقوق برای آذین آوا محفوظ میباشد.

Copyright 2016 All rights reserved.